Tyhjien rivien lisääminen Excel-taulukkoon

Tyhjien rivien lisääminen Excel-taulukkoon

Tiesitkö, että saat lisättyä rivejä aineistoon helposti myös ilman makroa, jos sinun pitää lisätä esimerkiksi joka toisen tai kolmannen rivin jälkeen tyhjä rivi?

Lisää ensin apusarake, johon numeroit aineiston rivit juoksevasti. Lisää myös aineiston alapuolelle jokaista lisättävää riviä varten numero.

Lähtötilanne

Lajittele aineisto (esimerkissä alue A2:D19) apusarakkeen perusteella ja homma on hoidettu!

lopputulos

Seuraavassa esimerkissä lisätään rivi joka kolmanneksi riviksi.

joka kolmas rivi

Löydät sekä tämän että 110 muuta vastaavaa Excel-huippuvinkkiä Bob Umlasin kirjasta This isn’t Excel, it’s Magic!

Sain yhden kappaleen Bob Umlasilta Redmondissa MVP Summitissa ja yllätyin miten paljon kirjassa oli sellaisia vinkkejä, joita en ollut nähnyt missään aiemmin. Suosittelen! Kirja on kirjoitettu 2007-versiolle, mutta kaikki kirjan vinkit soveltuvat edelleen 2010 – 2016 -versioissa hyödynnettäviksi.

PS. Saman lajitteluoperaation tehdä myös sarakkeille:

sarakkeiden lajittelu

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s